2016. március 14., hétfő

Ajándék nap

A sors tekervényes útjai úgy hozták, hogy ezen a szigeten is kaptunk váratlanul egy ajándék napot egy jó embertől. Papa Jon felajánlotta, hogy vigyáz a gyerekekre, amíg mi hajókázunk egyet Péterrel. Ők a tengerparton bóklásztak, rajzolgattak, etették a rákokat, megmentettek egy remete rákot, főzöcskéztek, és hiszti nélkül elvoltak :) Azt nekünk tartogatják :( Papa Jon is élvezte a pót nagypapáskodást pár óra erejéig. Új szerep ez neki, mert nincs gyermeke. Köszönjük Papa J!

Ezzel a motorcsónakkal vittek körbe a lagúnában. Végre teljes békében nézelődhettünk együtt.

Egy nyugodt búvárkodás a gyerkőcök nélkül :)))

Óriás kagylók minden méretben.

Egy termetes óriás kagylóhoz merülök.

Közelről...

A víz alatti nézelődés végén megjelent egy giant trevally. Fönt egyik útitársunk mászik épp vissza a hajóba. Lent Péter le tudta fotózni, ahogy bekapja a mi ebédünk nyers halmaradékát - nem az útitársunk lábát :)

Aztán kitettek minket egy kis homok szigeten. Még egy romantikus képeslap fotó - jól jön majd az otthoni szürke napokon ;)

Mire a homok szigetről a térdig érő vízben elgyalogoltunk One Foot Islandig, elkészült a BBQ ebédünk.

A finom ebéd után ismét vízbe ereszkedtünk.

A sziget és a szomszédos motu közötti csatornában elhelyeztek két fémrács asztalt, amin óriás kagylókat nevelnek. Szeretnék őket újra elszaporítani a lagúnában. Állítólag a legfinomabb kagyló, de a túlhalászás miatt veszélyesen lecsökkent a számuk. Kísérletképpen a Marine Research Centre-ben nevelik a bébiket, majd kitelepítik őket a lagúnába.

Ez maga a tengeri kutató központ a tengerparton. Két napja jártunk ott. Kerítés nincs. Egy fickó felügyeli a kagylókkal teli tartályokat és mesél az érdeklődőknek. Elzát a cica hozta lázba...

A színpompás minik a tartály alján.

Még egy utolsó séta haza indulás előtt.

Éppen ezen a homoknyelven andalogtunk belefeledkezve a beszélgetésbe, amikor észrevettük, hogy a csónakunk megtelt és indul! Félig megijedve, félig reménykedve néztük, hogy ott hagynak-e ;)
Végül kijöttek értünk, és ott vettek fel.

1. Ott vagytok, azon a szép nyugodt helyen, aztán folyton jön valami nagy stressz. :)
    Ritka pillanat, amikor úgy érint meg a természet, hogy megérzed, milyen hatalmas. Ilyen lehet egyedül maradni egy lakatlan szigeten eszköz és hajó nélkül egy éjszakára. Azért jobb, hogy felvett benneteket a hajó. :)